Blog

KringPower voor bedrijven

De onopvallende energieverbruiker: Het verborgen verbruik van je gevelreclame.

Als bedrijf is energiebesparing niet alleen goed voor het milieu, maar ook voor je portemonnee. Tijdens onze tocht naar energiebesparing bij bedrijven hebben we gemerkt dat het energieverbruik na sluitingstijd vaak over het hoofd wordt gezien. In deze blog bespreken we regelmatig onderwerpen die aandacht behoeven op het gebied van energiebesparing. Vandaag willen we stilstaan bij het energieverbruik van gevelreclame en andere (elektrische) promotionele apparaten buiten openings- en werktijden. 

Veel bedrijven laten apparaten, zoals verlichting of schermweergave, ingeschakeld om zichzelf te promoten. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren om de bedrijfsnaam op de gevel te verlichten of om een promotiefilmpje op een scherm te laten zien. Dit komt vooral veel voor bij bedrijven die gelegen zijn aan een drukke weg, waar veel verkeer langs rijdt. Het is begrijpelijk dat een bedrijf na sluitingstijd wilt opvallen middels gevelreclame of schermen vanuit marketingoogpunt. 

Bedrijfsruimtes gelegen aan drukke wegen hebben mogelijk meer noodzaak om promotionele apparaten ingeschakeld te laten. Maar we komen -met regelmaat- ook tegen dat dit gebeurt bij afgelegen bedrijfsterreinen en in afgesloten winkelcentra. In dit soort gebieden is het vaak de vraag of er potentiële klanten in de nachturen dit gebied bezoeken. In deze situaties is het aan te raden om de inschakeling van elektrische apparaten te regelen met een tijdschakelaar, zodat de apparatuur op gezette tijden in- en uitgeschakeld wordt. 

Een ander aandachtspunt betreft de gevelreclames die tegenwoordig overal te zien zijn. Die hedendaags geplaatst worden zijn meestal voorzien van ledverlichting, maar we komen nog steeds regelmatig tl-buisverlichting tegen. Deze zijn meestal achter het kunststof reclamebord verstopt. Het is goed om binnen je eigen bedrijf na te gaan welk soort verlichting verstopt gaat achter het voorgevelnaambord of reclame. Hier is al een besparing op te halen. 

Door het energieverbruik na sluitingstijd in kaart te brengen en hierop te besparen, kun je als bedrijf niet alleen bijdragen aan een duurzamere wereld, maar ook kosten besparen. Door te kijken naar het gebruik van verlichting en reclame en hierop aanpassingen te maken, kun je maandelijks een voordeel behalen.

Vul ons formulier in! Dan nemen wij contact met je op!